Instagramin monet mahdollisuudet ja välineet
Instagramin mahdollisuudet markkinoinnin välineenä ovat monipuolistuneet niin, ettei harjaantumaton käyttäjä enää tiedä mitä niillä kaikilla tekisi. Tulee sellainen karkkikauppafiilis, että kun ei osaa päättää, niin ei sitten valitse vaihtoehdoista enää mitään (tai...
16 vinkkiä Instagram-häsiin eli avainsanoihin
Suomalaiset käyttävät paljon englanninkielisiä häsiä, joten sellaista kohdennusta niiden avulla ei saavuteta josta jenkkiläiset kanssasisaremme ja -veljemme puhuvat. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö niitä kannattaisi lainkaan käyttää. Mikään ei koskaan muutu jos kukaan...
Instagram – suunnittele, viimeistele ja ajasta [jep, oikeesti!]
Instagram on viimein tehnyt sen, mitä kaikki sitä ammatikseen käyttävät ovat toivoneet: päivityksiä voi jatkossa ajastaa ja julkaista automaattisesti. Tähän mennessä siis prosessi on mennyt niin, että postausten hallintaohjelma antaa muistutuksen, joka pitää avata,...
Sisältömarkkinoinnin (ensimmäiset) 10 käskyä
Ensin asiakas, sitten viesti ja vasta kolmanneksi tulee kanavat. Asiakkaasi tietää kyllä mitä sinä haluat - olennaisempaa on, että sinä tiedät mitä hän haluaa. Suunnitteluvaihe on hukkaan heitettyä aikaa vain jos suunnitelmia ei ikinä viedä käytäntöön. Satunnaisilla...
Kuinka tehdään toimivaa sähköpostimarkkinointia
Sulle on jo ehkä käynyt selväksi se, että kannatan vahvasti sähköpostia yrityksen ensisijaisena viestintäkanavana sosiaalisen median sijaan. Itse asiassa lasken sen tavallaan kuuluvaksi some-kanaviin - onhan se kuitenkin hyvin toimiessaan kaksisuuntaista...
Tästä lähtee viestinnän suunnitelma
Viime tiistain Tiskivuorossa heitin sulle 7 valmista kysymystä, joiden avulla lähteä terottamaan viestin kärkeä. (Jos et ole nähnyt listaa, saat sen täältä.) Mutta mistä sitten saisit vastauksia näihin kysymyksiin? Tässä vanhassa blogikirjoituksessa on jokunen vinkki...
Markkinoinnin 101: Tiedä ketä puhuttelet
Sulla on (ihan näin hatusta heitettynä) ehkä nelisen tuhatta erilaista vaihtoehtoa keinoista viedä viestiäsi eteenpäin isommillekin ihmismassoille. Digimaailman eli nettimarkkinoinnin lisäksi löytyy lukuisa joukko perinteisempiä tapoja tapahtumista ja messuista...