- Suomalaiset käyttävät paljon englanninkielisiä häsiä, joten sellaista kohdennusta niiden avulla ei saavuteta josta jenkkiläiset kanssasisaremme ja -veljemme puhuvat. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö niitä kannattaisi lainkaan käyttää.
- Mikään ei koskaan muutu jos kukaan ei ryhdy mitään muuttamaan. Ole sinä se muutos jonka tahdot nähdä muualla!
- Häsät ovat paras tapa tulla löydetyksi Instagramista.
- Niitä voi liittää postaukseen enintään 30, mukaan lukien (yleensä ensimmäinen) kommentti, jonka avulla voit ”naamioida” osan niistä, jotta et näyttäisi spämmäävän omaa kuvaustekstiäsi. Joidenkin IG-experttien mielestä 8-12 on hyvä määrä, toiset suosittelevat käyttämään ne kaikki. Oma optimi selviää (ylläripylläri) testaamalla.
- Jos häsät oikeasti liittyvät kuvaasi tai aiheeseen jollakin tavalla, ja jos kuvasi on tarkoitettu suuremman yleisön nähtäväksi – toisin sanoen se tarjoaa jotakin ajattelemisen aihetta, uutta näkökulmaa tai tietoa tai viihdyttää – se ei ole spämmäystä vaan palvelua: näin se ihminen jonka pitäisi postaus nähdä todennäköisemmin myös näkee sen.
- Vältä kuitenkin sen tyyppisiä tägejä kuin #like4like ja #follow4follow jotka kertovat lähinnä epätoivosta. (Tämä sun ois hyvä tietää some-seuraajista)
- Jos asiakkaasi ovat Suomessa, koeta valita mukaan ainakin 5-10 suomenkielistä häsää.
- Häsiin voi yhdistää myös emoji-merkkejä.
- Tietyn häsän alle kertyneitä kuvastoja kutsutaan hubeiksi (hashtag hub). Sellaisten häsien käyttö joiden hubista löytyy yli 200 000 merkintää ovat pääasiassa yhtä tyhjän kanssa huomatuksi tulemisen kannalta.
- Jos hubissa on joitakin kymmeniä tai vaikka satakin merkintöä, sen suosituksi tekeminen vaatii työtä, joten nopean näkyvyyden kannalta se on aika turha.
- Lisää kaikki häsät kerralla postaukseen ja/tai kommenttiin. Jälkikäteen lisättynä ne eivät nosta ”hubisijoitusta”.
- Uutta 2018 on se, että häsiä voi asettaa seurantaan kuten tilejä. Kuvavirtaasi ilmestyy tällöin myös satunnaisia otoksia joita on postattu hubiin.
- Pidä mielessä kun valitset #häsiä kuvaasi, että ne ovat relevantteja, eli selkeästi liittyvät kuvaan (tai tekstiin).
- Kun olet asettanut seurantaan jonkun #häsän, sen alta löytyvistä postauksista löytyy ”Älä näytä tälle avainsanalle”-nappi, jolla voi ilmoittaa kuvista jotka eivät #häsähubiin kuulu. Tätä ominaisuutta voi ja saa käyttää.
- Seuraamasi häsät -välilehden löydät kun klikkaat listaa omista seurattavistasi. (ks. kuvat)
- Yritysprofiilin analytiikka kertoo millainen vaikutus avainsanoilla on ollut kuvan näkyvyyteen uuden yleisön tavoittamisessa.
Nämä vinkit löytyvät myös juuri päivittyneestä Instagram-pikkujättiläisestä – samoin se, kuinka löydät hyviä häsiä ja satoja muita vinkkejä sinulle, joka haluat käyttää Instagramia markkinoinnin välineenä.