somefi-tunnuskuvaViime viikon blogissa puhuttiin tarinoista ja mainittiin usein niissä toistuvat virheet. Jotta blogi ei kävisi liian synkeäksi ja osoittelevaksi, lienee paikallaan vinkata myös niistä hyvistä tavoista käyttää tarinankerrontaa – varsinkin Instagramissa.

Tässä omia suosikkejani:

#1 Vinkkaa mistä sait hyvän tuotteen, palvelua tai inspiraatiota

Kerro mikä siinä oli mainitsemisen arvoista, joko käyttämällä videota tai tekstiä. Usko tai älä: nostamalla esiin muita parannat myös omaa näkyvyyttäsi ja rakennat sosiaalista verkostoasi. What goes around, comes around.

#2 Yhden kysymyksen haastattelut

Edelleenkin tämän voi toteuttaa videopätkinä tai tekstimuodossa lainaamalla sanojaa kuvan kera tai ilman.

Ja ketä sitten voisit haastatella? Asiakasta, samaan seminaariin osallistuvaa kollegaa, työkaveria, alan vaikuttajaa… ketä vaan jonka sanoma liittyy yrityksen strategiaan ja kiinnostaa seuraajiasi.

#3 Tuote

Sen taustatarina, kuinka se valmistui ja/tai kuinka sitä käytetään. Kerro lopuksi myös mistä sen saa hankittua – älä oleta, että asia on kaikille selvä kuin pläkki. Jos kyseessä on yksi fyysinen sijainti, geomerkinnät ovat käteviä! (Siitä ei #muuten ole haittaa jos kerrot, että sitä voi klikata!)

jonna#4 Mitä pitäisi nähdä

Kerro mitä löytyy blogista, uutiskirjeestä tai vastaavasta lähteestä, jonka ei tarvitse olla omasi. Aina parempi jos sinulla on jotain lisättävää aiheeseen.

#5 Sisäpiiritieto

Kutsu tai alekoodi joka julkistetaan vain Instagram-tarinassa toimii varsinkin jos sinulla on iso ja aktiivisesti katseleva yleisö.

7 Lisävinkkiä, työvälineet ja parhaat esimerkit Instagramin tarinankertojista löydät täältä

”En keksi mitään postattavaa.” ”Puuttuu ideoita.” ”En tiedä mitä jakaisin.”
Kuulostaako tutulta?

Saat asian kuntoon vartissa - kunhan eka klikkaat tästä!

 

PS. Kenen muun pitäis lukea tää? Laitathan eteenpäin noista jakonapeista 

Eve Koivula tartuttaa tarinankerrontaa brändimarkkinointiin ja jeesaa markkinoinnissa budjetista riippumatta. Aloita heti: kokoa oma ideabuffa ja tule mukaan Facebook-ryhmäämme.

 

16 Shares
Tweet
Share
Share
Email
Pin