Tyypillisiä ongelmia silloin kun some-markkinointia tehdään pienessä porukassa tai yksin ovat ideoiden vähyys, pitkäjänteisyyden puute ja huono suunnittelu ja se, etteivät ihmiset (kavereita ja puolituttuja ehkä lukuun ottamatta) sen seurauksena ymmärrä miksi niitä some-kanavia pitäisi oikein seurata.

On aina yhtä lannistavaa kun seuraajajoukko ei kasva, eikä kukaan oikein reagoi mihinkään mitenkään.

Täältä löytyy hyvä esimerkki johon pitäisi ihan kyllä pyrkiä itsekin; Justine Leconte on muotisuunnittelija, jonka kanavaa YouTubessa olen seurannnut jo pidemmän aikaa. Jostakin syystä tulin vierailleeksi myös hänen nettisivuillaan, josta löytyy loistava kuvaus siitä, millaista sisältöä hän jakaa missäkin.

Hän siis kertoo suoraan mikä palkkio sulle on tiedossa some-seuraamisesta!

Käy nappaamassa sieltä vinkit talteen ja jos kaipaat lisää kättä pidempää, niin tästä voisi olla apua miettiessäsi tulevan vuoden julkaisusuunnitelmaa.

 

Eve Koivula tartuttaa tarinankerrontaa brändimarkkinointiin ja jeesaa markkinoinnissa budjetista riippumatta.