Alkuviikosta ilmestyneessä Tiskivuorossa puhuttiin rutiineista ja projekteista, jonka jälkeen toivottiin apua projektisuunnitelmien tekemiseen.

Kaivelin siis arkistoja ja päädyin koostamaan sulle listan hyviksi havaituista lähteistä joita vuosien varrella on tullut vastaan.

Tässä tuotelanseeraukseen liittyen parhaita paloja pääasiassa englanniksi. Jos se tuottaa ongelmia, ole yhteydessä niin katsotaan miten voin auttaa!

Aloita lataamalla Amy Porterfieldin the Project Plan Checklist (ilmainen)

Amyn listalta löytyy verkkokurssin julkaisuun ja markkinointikampanjaan liittyvät, varsin perusteelliset, vaiheittaiset muistinpanot. Tavaraa on niin paljon, ettei kaikkea kannata edes haaveilla tekevänsä ainakaan yksin tai ekalla kerralla, mutta siitä voi poimia itselleen talteen parhaat palat ja vinkit joita ei ole tullut aiemmin edes ajatelleeksi.

Voit hyödyntää listaa vaikka julkistuksesi koskisi palvelua, fyysistä tuotetta tai vaikka tapahtumaa, sillä iso osa viestinnästä tapahtuu tänäpänä kuitenkin verkossa.

Listan innoittamana tässä muitakin lähteitä jotka saattais kiinnostaa sua:

Tästä blogiauksestani löytyy myös Amyn listalla mainittuja työvälineitä

Täällä verkkokurssin suunnitteluun liittyvää asiaa, samoin täällä

Tekstisuunnittelijan ehdoton aarreaitta on Copyblogger

Mun tuottama otsikkokirjoittamisen (copya sekin) verkkoluento löytyy tällä hetkellä täältä

Lisa Sasevichin erikoisalaa ovat myyvät webinaarit ja se, miten rakennetaan puheita. Joitakin viikkoja kestävät verkkovalmennukset avautuvat kerran vuodessa, ja niihin liittyvät launch-videot käyvät läpi samoja asioita joita maksulliseen kurssiin kuuluu. Jos näitä seurailee pari vuotta, tulee käytyä läpi lähes 75% maksullisesta matskusta (olen tutustunut siihenkin). Laadukasta tavaraa siis – jos tyyli ei ärsytä liikaa.

Juuri tällä hetkellä Lisan listalle liittyminen ei ole erityisen houkuttelevaa, ottaen huomioon, että seuraava valmennus avataan puolen vuoden päästä. Voit seurailla myös Facebookissa jos et tahdo vastaanottaa viikottaisia promo-sähköposteja – mainostaa sulle kyllä kun ohjelma avautuu!

Facebook-mainonta on listalla myös ja verkosta löytyy paljon FB-mainonnan guruja, joilla kaikilla on vähän erilainen tyyli. Mulla on varsin nihkeästi suomalaisen kentän tuntemusta, mutta maailmalta suosittelen itsestäänselvyyksien kuten Jon Loomer (joka pitää sut ajan tasalla teknisistä muutoksista) lisäksi tutustumaan Claire Pelletreau:n matskuihin, joissa on enemmän särmää ja huumoria.

Kaikille amerikanguruille yhteistä on se, ettei oppeja voi ihan suoraan soveltaa meidän markkina-alueella kulttuurierojen vuoksi, mutta myös siksi, että jotkut jutut ei vaan teknisesti toimi. Esimerkkinä voi mainita FB-mainonnan kohdentamisen; suomalaisia sivuja joiden tykkäjille vois mainoksen kohdentaa ei hallinnasta noin vaan löydykään, vaikka kyseessä ois suosittukin sivu.

 

Eve Koivula tartuttaa tarinankerrontaa brändimarkkinointiin ja jeesaa markkinoinnissa budjetista riippumatta.