sosiaalinen-media-tunnuskuvaTeetkö Periscope-asiaohjelmaa ja haluaisit sille enemmän katsojia? Ota tästä käyttöön 12 testattua vinkkiä joilla saat lähetyksillesi enemmän osallistujia ja uusintakatseluita:

 

#1 Mainosta lähetystä etukäteen somessa

 

5-10 minuuttia ennen lähetyksen alkua laita maailmalle tviitti jossa kerrot, että lähetys alkaa kohta ja mitä on luvassa.

Jos yleisössäsi on paljon sellaisia joille väline on vielä outo, voit ohjata heidät sivulle jossa neuvot miten toimia ja että lähetystä voi katsella myös verkossa. Vaikka verkkokatselijoilla ei ole mahdollisuutta kommentoida tai tykkäillä, se ei heidän arvoaan vähennä. Oma aloitusoppaani ja #tiskivuoron esittely löytyy täältä.

Käytä automaatiota jolla saat tviittisi jaettua myös Facebookiin ja LinkedIn-virtaan.

 

#2 Panosta otsikkoon

 

Otsikkosi on se tapa jolla erotut muista ja herätät kiinnostuksen kaikkialla sosiaalisessa mediassa, näin myös Periscopessa. Käytä emoji-merkkejä ja kehitä itsellesi #häsä josta sinut on helppo oppia tunnistamaan.

 

taydenna-periscope-profiili#3 Viimeistele käyttäjäkuvauksesi

 

Kun liität Periscopen Twitter-tiliisi se tuo automaattisesti mukanaan Twitterissä käyttämäsi kuvauksen. Yleisösi ja sisältösi tuskin on kuitenkaan identtinen Twitterin kanssa, joten muokkaa myös kuvaustasi sen mukaan. Mukaan kannattaa liittää myös linkki verkkosivuillesi tai blogiin.

 

#4 Suunnittele ja tiedota aikataulusta

 

Lähetysten uusintakatselumahdollisuus päättyy aina 24 h päästä lähetyksen loppumisesta, joten jos et lähetä päivittäin, profiilisi kertoo vain, ettei sinulla ole lähetyksiä. Määrittele siksi etukäteen aikataulu ja kerro siitä käyttäjäkuvauksessa, jotta profiilisi lukija tietää koska niitä on seuraavan kerran tiedossa.

 

#5 Osallistu muiden lähetyksiin

 

Käy kuuntelemassa muita scooppaajia jotka jo palvelevat sitä yleisöä jota tavoittelet ja osallistu keskusteluun. Voit klikata ruudullasi näkyvää kommenttia ja käydä katsomassa keskustelijan profiilia, lisätä hänet seurattavien listalle ja vastata suoraan hänen kommenttiinsa.

Olemalla aidosti avuksi kasvatat todennäköisyyttä että he seuraavat sinua takaisin ja tulevat kuuntelemaan sinunkin lähetyksiäsi.

 

#6 Jaa sijaintisi

 

Turvallisuusnäkökohdat toki huomioiden sijainti kannattaa jakaa siitä syystä, että sovelluksessa olevalla kartalla näkyvät nykyisin myös saatavilla olevat jälkilähetykset. Asetus löytyy lähetys-valikosta. Katso tarkemmat ohjeet täältä.

 

#7 Suosittele muiden ohjelmia

 

Jos tiedät jonkun muun tekevän omaa katsojakuntaasi kiinnostavaa ohjelmaa, kerro siitä lähetyksessäsi. Teet sillä palveluksen erityisesti katsojillesi, joita varten näitä hommia ylipäätään tehdään. Sitäpaitsi yhteistyö on voimaa, varsinkin verkossa ja varsin usein huomaat, että he tekevät sinulle vastapalveluksen.

 

#8 Suunnittele ohjelmasisältösi huolella

 

Tässä on hyvin yleinen tapa tehdä asiasisältöä Periscopeen:

Valmistaudut jakamaan 3 arvokasta vinkkiä ja noudatat tämän artikkelin ohjeita #1, #2, #4 ja #6. Niiden avulla varmistat, että ykkösfanisi ilmestyvät paikalle kun alat lähettää.

Lisäksi paikalle saapuu joukko uteliaita surffaajia. Saat heidät koukutettua katselijoiksi jos he tuntevat itsensä tervetulleiksi, puhumalla niistä hyödyistä joita vinkkiesi noudattamisesta seuraa ja olemalla puhumatta liikaa itsestäsi. Kannattaa siis siirtyä melko nopeasti itse asiaan, siihen jota mainostit otsikossasi (jokainen otsikko on pienoismainos) – sehän se heidät paikallekin toi.

Kerro lähetyksen alussa kuinka sinne voi kutsua lisää väkeä, eli kuinka jakaminen tapahtuu. Toisen kerran voit muistuttaa jakamismahdollisuudesta toisen vinkkisi jälkeen kertomalla, että kolmas – se paras – on vielä tulossa ja että aiot antaa kaikista vielä yhteenvedon lähetyksen loppupuolella. Näin kutsun lähettäjät tietävät, että heidän omille seuraajilleen on tiedossa laadukasta asiaa.

#9 Palkitse aktiivisimpia katsojia

 

Ottamalla käyttöön FullScope.tv-palvelun saat runsaasti tietoa muun muassa aktiivisimmista seuraajistasi ja voit miettiä heitä varten erilaisia palkitsemistapoja; arvontaa, osallistumiseen perustuvaa palkkiota ym. Katch.me-palvelun kautta voit vastailla jopa yksittäisiin kommentteihin tviittaamalla.

 

#10 Paljasta seuraava aihe

 

Lähetyksen lopussa kerro mitä seuraavassa lähetyksessäsi on odotettavissa ja muistuta kuinka sinua voi seurata.

 

#11 Mainitse aikakoodi

 

Varsinkin jos sisältösi on todella timanttista, muista mainostaa jälkilähetystä somessa. Kirjaa päivityksiin aikakoodi jonka kohdalta alkaa paras ja tärkein juttu, jotta katsellija voi halutessaan kelata suoraan siihen.

 

#12 Mainosta lähetyksiäsi kaikkialla

 

Uutiskirjeissä, käyntikorteissa, some-profiileissa, kuiteissa, kassalla ja oven pielessä.

 

Unohtuiko joku? Jaa omat vinkkisi kommenttilaatikossa!

periscope-facebook-live-video-opas

Periscope-pioneeri Eve Koivula auttaa yrityksiä, yhteisöjä ja yksityishenkilöitä pienen budjetin markkinoinnissa, sekä kouluttaa ja sparraa välineiden käytössä. Lue lisää Periscope-koulutuksista täältä.  
[wpob id="8" text="Klikkaa tästä ja lataa ilmainen Kaikki Periscopesta -opas" style="none"]

 

PS. Muista laittaa artikkeli jakoon oheisista painikkeista!

Ilmainen Kaikki Periscopesta -opas

Tämä opas on kokoelma tiski.fi -blogissa ilmestyneitä artikkeleita sekä ennen julkaisemattomia lisäohjeita

 

Sisältää: Miksi Periscope
 – Mikä Periscope
 – Periscope yrityskäytössä 7 ideaa (uusi) 
- Videoidut aloitusoppaat 
- Kuinka aloitat käytön – Vältä nämä tyypilliset mokat
 – Usein kysyttyä
 – Lisävarusteet
 (uusi) – Näin saat katsojia 12 vinkkiä
 – 5 Faktaa sydämistä
 – 5 Ilmaista apuvälinettä (uusi) – Virtuaali-Periscope 
-asennusohjeet (uusi) – pdf 64 sivua

Klikkaa ja lataa opas
Fill out my online form.