Sulle on jo ehkä käynyt selväksi se, että kannatan vahvasti sähköpostia yrityksen ensisijaisena viestintäkanavana sosiaalisen median sijaan. Itse asiassa lasken sen tavallaan kuuluvaksi some-kanaviin – onhan se kuitenkin hyvin toimiessaan kaksisuuntaista viestintää.

Täältä löydät listan niistä syistä joiden vuoksi siihen kannattaa panostaa enemmän kuin vaikkapa jatkuvasti sääntöjään muuttaviin feisbuukeihin ja muihin. (Juttelin aiheesta myös tämän viikon Tiskivuoro LIVE:ssä täällä).

Jos uutiskirjeesi on toistaiseksi jäänyt ”tarvis varmaan”-listan täytteeksi niin tässä on sulle työjärjestys:

  • Tsekkaa ensin millaisia kirjeitä sun kohderyhmä tällä hetkellä lukee ja tilaa ja mieti mitä niistä mahdollisesti puuttuu – sellaista, jota itse voisit toimittaa ja joka heitä kiinnostaa
  • Kirjaa ylös uutiskirjeillesi asetetut tavoitteet
  • Selkiytä miksi kenenkään pitäisi sitä lukea
  • Päätä julkaisun aikataulu
  • Kerää kaikki sisältöideat yhteen paikkaan
  • Suunnittele sisällöntuotanto ja aikatauluta se
  • Valitse käytettävät välineet tuotantoon ja lähetykseen
  • Hahmottele kirjeiden sisältö ja listaa tarvittavat brändielementit, suunnittele kirjeiden ulkoasu
  • Mieti tuotanto- ja julkaisuprosessit valmiiksi

Ja mikä tärkeintä: SITOUDU julkaisemaan kirjeitä suunnitellussa aikataulussa sekä tarkkailemaan mikä toimii ja mitä pitää muuttaa.

Täältä löydät tarvittaessa avuksesi ”kättä pidempää”, tai voit olla yhteydessä niin laitan vaikka kaiken kuntoon puolestasi.

 

Eve Koivula tartuttaa tarinankerrontaa brändimarkkinointiin ja jeesaa markkinoinnissa budjetista riippumatta.